14 iunie 2015

Excursie Germania-Austria

Inainte sa plecati la drum e o idee buna sa faceti o lista cu lucruri absolut necesare de luat. Avand in vedere ca am mers cu masina am luat cu noi o cutie frigorifica de masina. Asa micul dejun si cina il aveam (produsele sunt mai ok ca pret in supermarket). Apoi un gps pentru ca autostrazile nu sunt asa simple dar mai ales pentru a gasi drumul spre hotel. Asigurarea de sanatate a fost cardul european de sanatate pe care va recomand sa il cereti cu o luna inainte de plecare. Daca va intreaba data plecarii spuneti o data cu 2 saptamini inainte. Asa poate aveti sanse sa il primiti. In cazul nostru CAS l-a livrat prin posta si posta nu ne-a anuntat de livrarea lui si l-am ridicat cu intarziere tot de la CAS. Taxa de drum in Ungaria e 15 euro pe o saptamina si in Austria 10,50 pe 10 zile. La dus am oprit prima data in Viena. Cazarea aici am gasit-o prin booking si a fost in general ok. In week end nu se plateste parcarea publica in caz ca hotelul nu ofera cazare. Am observat ca la majoritatea hotelelor parcarea se plateste si e de la 8 la 15 euro pe zi. Mie mi-a parut scumpa si cum am calatorit duminica am parcat in zona hotelului gratis. In zilele lucratoare parcarea cu plata incepe de la ora 9. Oricum pentru detalii de parcare puteti suna sau da mail la hotelul ce il rezervati.
Am vizitat Votivplatz, Parlamentul, Volkspark, Museumquartier (exista Wi-fi gratis timp de 2 ore), Marien-Theresienplatz, Rathaus (exista Wi-fi dar nu prea functioneaza), Stephanplatz. Noi am primit o harta de la hotel dupa care ne-am ghidat. In traseul asta exista toaleta cu plata pana la ora 17 in parcul de la primarie si dupa au Nachtdienst si e free. Aici si in Heldplatz se gaseste un fel de cismea cu apa potabila.
Din Viena am plecat inainte cu putin de 9 si ne-a luat cam 45 minute sa ajungem pe autostrada. Oamenii in Viena conduc civilizat desi e foarte aglomerat. Dupa ora 12 juma am ajuns in Passau. Exista o parcare pe strada aproape de centru dar era full. Parcarile subterane erau 1,90 pe ora asa ca am parcat pe strada cu 1,50 pe 2 ore cu prima jumatate de ora gratis. Noi am parcat langa Dunare si am urcat pana sus in oras vreo 15 minute dar am vazut ca exista parcare publica si sus. Orasul este relativ mic si am terminat in 2 ore la mers lent. In acest timp am urcat si sus la cetate care se poate vedea in mare parte gratis.
In Regensburg am ajuns la ora 17 si am platit parcarea 0,50 pe ora. Dupa ora 18 parcarea e gratis. Orasul l-am vizitat in o ora. Seara la 7 juma am ajuns in Nurnberg unde ne-am cazat. Aici am gasit cazare prin airnb. In Germania exista parcare pentru cei ce locuiesc acolo si parcare publica. Din ce am vazut multe parcari in Nurnberg sunt gratis chiar si cele aproape de centru. Seara am vizitat centrul vechi am orasului iar am 2 zi am urcat la cetate. Aceasta se poate vizita in mare parte gratis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu